25 бер. 2011 р.

Ринок кліматичного обладнання в країнах Європи, Близького Сходу та Африки

В кінці літа європейське статистичне агентство Eurovent Market Intelligence оприлюднило результати аналізу даних про продажі обладнання для опалення, вентиляції та кондиціонування повітря в країнах Європи, Близького Сходу та Африки за 2010 рік. Головний висновок, зроблений аналітиками на підставі інформації, наданої компаніями-виробниками, звучить так: в цілому 2010 рік став роком відновлення галузі, і в 2011 році ця тенденція збережеться.

Чилери

У перерахунку на сумарну потужність обладнання обсяг ринку холодильних машин у країнах Європи, Близького Сходу та Африки (так званий регіон EMEA) в 2010 році склав 16 мільйонів кВт, що на 10% більше показників 2009 року.

У сегменті холодильних машин невеликої потужності (менше 50 кВт) майже половина продажів в регіоні припала на країни Південної Європи: Францію, Італію та Іспанію.

Половину продажів чілерів середньої потужності (50-700 кВт) в регіоні забезпечили ринки Італії, Франції та Німеччини. Частка Близького Сходу в загальному обсязі продажів такого обладнання склала 15%.

Основний обсяг продажів чілерів великої потужності (більше 700 кВт) припав на Францію і Туреччину. Частка країн Близького Сходу склала більше третини.

Якщо оцінювати обсяг ринку холодильних машин по їх сумарній потужності, то більше половини всього проданого в 2010 році обладнання склали чиллери з повітряним охолодженням, частка систем з водяним охолодженням - трохи більше третини. У грошовому вираженні структура ринку виглядає трохи інакше (рис. 1), але і тут переважають машини з повітряним охолодженням.




Структура ринку чилерів (за технологією)

Рис. 1. Структура ринку чилерів (за технологією)


Прогнози на 2011 рік обнадіюють. В Африці очікується збільшення обсягу ринку на 11-17%, у Східній Європі - на 11%, в іншій частині Європи - на 5-12% (при цьому в Греції, яка переживає кризу, прогнозується спад).

Устаткування для систем центрального кондиціонування

Обсяг регіонального ринку обладнання для систем центрального кондиціонування в 2010 році оцінювався більш ніж в 1,5 мільярда євро (2,2 мільярда доларів США).

Основними споживачами даного типу кліматичної техніки стали країни Північно-Східної Європи. Її частка в загальному обсязі продажів регіону EMEA склала 58%, з яких чверть продажів припала на Німеччину, 8% - на Росію.

Близький Схід займає незначне місце на цьому ринку, так як там переважають дахові кондиціонери, що не потребують встановлення додаткового обладнання для обробки повітря.

У порівнянні з 2009 роком зростання продажів у даному сегменті спостерігався на півночі Європи і в деяких південно-європейських країнах (таких, наприклад, як Португалія). В той же час в країнах Східної Європи продажі впали (так, у Чехії падіння склало 10%).

Майже половина систем центрального кондиціонування, проданих в 2010 році в Європі, на Близькому Сході і в Африці, мала продуктивність по повітрю не більше 5000 м3 на годину (рис. 2). На обладнання продуктивністю по повітрю від 5000 до 15 000 м3 на годину довелося близько третини загального обсягу продажів в регіоні.




Ринок обладнання для систем центрального кондиціонування

Рис. 2. Ринок обладнання для систем центрального кондиціонування


Прогнози на 2011 рік досить оптимістичні: в середньому зростання продажів даного виду обладнання складе 5-7, а в так званих країнах колишнього радянського блоку - до 20!

Фенкойли

У 2010 році в країнах Європи, Близького Сходу і Африки був проданий майже мільйон фенкойлів. 90% продажів припала на європейський ринок, з них 24% - на Італію, 9% - на Францію. Для порівняння: частка всіх країн Східної Європи - ті ж 9%.

Три чверті з проданих в регіоні фенкойлів - двотрубні моделі (рис. 3).




Ринок фенкойлів

Рис. 3. Ринок фенкойлів


У 2011 році в країнах Європи, Близького Сходу та Африки очікується невелике зменшення обсягів ринку, виняток становить Туреччина, де прогнозується збільшення продажів як мінімум на 10%.

Дахові кондиціонери

Усього в 2010 році в розглянутому регіоні було продано близько 60 000 дахових кондиціонерів. При цьому майже три чверті продажів - це Близький Схід. На другому місці Африка - 10% продажів.

У Європі основними споживачами обладнання цього типу стали Франція, Італія та країни Піренейського півострова, які забезпечили 50% всіх продажів в Європі.

І в Європі, і на Близькому Сході найпопулярнішими виявилися моделі потужністю від 29 до 72 кВт. При цьому на Близькому Сході швидко росте і ринок дахових кондиціонерів малої потужності (до 29 кВт). Там було продано більше 10 000 одиниць такого обладнання (в Європі - менше 2000 одиниць).

В європейських країнах найбільш затребуваним виявилося обладнання, здатне працювати в режимі теплового насоса, тобто не тільки охолоджувати, але і опалювати приміщення (рис. 4). На Близькому Сході попитом користуються дахові кондиціонери, що працюють тільки на охолодження (рис. 5).

У 2011 році очікується зростання продажів у цьому сегменті ринку. В Африці і на Близькому Сході він складе приблизно 25, в Східній Європі може досягти 50, в іншій частині Європи - близько 20%.




Ринок дахових кондиціонерів: Європа

Рис. 4. Ринок дахових кондиціонерів: Європа




Ринок дахових кондиціонерів: Близький Схід

Рис. 5. Ринок дахових кондиціонерів: Близький Схід


Градирні

Обсяг ринку градирень в розглянутому регіоні оцінюється в 231 мільйон євро (334 мільйони доларів США), при цьому 18% продажів припадають на Німеччину. Для порівняння: частка всього Близького Сходу - 17%.

Велика частина градирень, продаваних у країнах Європи, Близького Сходу та Африки, це градирні з відкритим контуром (мокрі) (рис. 6).




Ринок градирень

Рис. 5. Ринок градирень


Згідно з прогнозами на 2011 рік, Німеччина утримає лідируючу позицію, продемонструвавши зростання на 6,8%, зростання на Близькому Сході складе 4,1%.

У Португалії та країнах Північної Європи (Данії, Фінляндії, Норвегії та Швеції) буде спостерігатися падіння на 4%.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар