4 бер. 2013 р.

Стан та тенденції розвитку світового ринку кондиціонерів

Світовий ринок кондиціонерівСтан світового ринку кліматичних систем в 2012 році можна охарактеризувати як гнітюче. Його обсяг у порівнянні з 2011 роком скоротився на 3%. Китайський ринок зменшився на 8%, зростання ринку Індії виявився наполовину менше прогнозованого. Ринок Бразилії не змогли розворушити навіть прийдешні Олімпійські ігри та чемпіонат світу з футболу.



Кліматична індустрія - свого роду барометр економічного розвитку. У минулому глобальна фінансова катастрофа, що почалася з банкрутства Lehman Brothers у 2008 році, обрушила американський ринок обладнання для кондиціювання повітря. Потім, однак, бурхливе зростання ринків Китаю та Індії став рушійною силою відновлення світової економіки. У 2010 році в Європі трапився боргова криза, що призвів до скорочення європейського ринку кліматичних систем і зменшенню обсягів експорту з Азії. При цьому в Китаї та Індії, одного разу вже посприяли подоланню глобальної фінансової кризи, надто інтенсивний економічний розвиток призвело до виникнення «економічних бульбашок». (Складається ситуація, коли відпускна ціна значно перевищує так звану «справедливу ціну». Зазвичай «бульбашка» виникає при наявності ажіотажного попиту на товар, що викликає різке збільшення ціни, що, в свою чергу, призводить до нового витка збільшення попиту.) Послідували потім заходів щодо посилення фінансового контролю та примусовому «охолодженню» «перегрітого» ринку нерухомості негативно позначилися на кліматичній індустрії цих країн.



Обсяг світового попиту на кондиціонери за останні десять років виріс в два рази і досяг рівня в 100 мільйонів штук. Соціальний прогрес привів до збільшення числа людей, що прагнуть забезпечити комфорт у себе в оселі та на робочому місці. І хоча ринки систем кондиціонування спочатку виникли в розвинутих країнах, сьогодні значна частка продажів кондиціонерів доводиться на держави з економікою, що розвивається. Масове виробництво недорогого обладнання сприяє розширенню глобального ринку, зокрема, за рахунок країн Африки. Таким чином, навіть при сьогоднішньому, не найкращому стані ринку перспективи кліматичної індустрії, без сумніву, залишаються райдужними.





Розширення ринку систем кондиціонування веде до підвищення енергоспоживання, і в багатьох країнах вже зараз працюють над впровадженням енергозберігаючих технологій та підходів. Наслідуючи приклад Японії, Європи і Австралії, Китай нещодавно посилив вимоги до енергоефективності обладнання, що викликало зростання внутрішнього попиту на інверторні моделі кондиціонерів. В той же час в Японії наслідки землетрусу і цунамі 2011 призвели до появи систем, не просто ефективних, а ще й здатних обмежувати споживану електричну потужність або навіть зовсім обходитися без електрики. Багато в чому зростання попиту на комерційні кондиціонери в Японії викликаний потребою заміни техніки, не відповідає сучасним вимогам з енергозбереження, на нове, більш економічне обладнання.



Виробники шукають ринки, що мають найкращі перспективи на 2013 рік. Чи продовжить зменшуватися європейський ринок, обсяг якого в кращі роки досягав 8 мільйонів штук? Чи зуміє ринок США піднятися з фінансової прірви? Який ринковий потенціал невеликих держав, що розвиваються?



Спробуємо знайти відповіді на ці питання, дослідивши перспективи кліматичного ринку на 2013 рік.



Зона найбільших продажів



Найбільший обсяг продажів на кліматичному ринку припадає на техніку середнього та нижнього цінового сегментів. Освоєння саме цих сегментів - ключ до успіху для більшості виробників. Перевага тут у китайських і корейських компаній, що мають великий досвід виробництва і продажів недорогого обладнання. Слідом за ними і ряд японських компаній відмовляються від своєї традиційної стратегії «висока якість за високою ціною» і розширюють присутність в нижньому ціновому сегменті.



Управління ризиками



Захищені зміцненням ієни, багато японські виробники почали агресивно розширювати свій бізнес за кордоном. Глобалізація виробництва крім очевидної вигоди несе в собі певні ризики, особливо ясно проявляються в період швидких змін в економіці. Сьогодні компаніям необхідно зосередитися на тому, як убезпечити свою присутність за кордоном від коливань обмінного курсу валют і як забезпечити найкращий баланс між централізацією і децентралізацією бізнес-операцій.



Зосередитися на локалізації



Локалізація процесів розробки і виробництва продукції життєво важлива для успіху транснаціональних корпорацій. Випуск продукції, яка відповідає місцевим стандартам і відповідає місцевим потребам, - ключ до перемоги на локальному ринку.



Розміщення виробничих потужностей в безпосередній близькості від ринків збуту - стратегія, яку використовують багато компаній. Японські виробники все частіше залишають в Японії лише науково-дослідні підрозділи. Окрім Китаю і Таїланду виробничою базою для японських компаній стали Індонезія і Малайзія. Заходи, що вживаються в деяких країнах для захисту місцевих ринків від товарів, вироблених в Китаї, змушують виробників кліматичної техніки відкривати свої заводи по всьому світу.



Злиття і поглинання



Зростаюча конкуренція змушує багато компаній використовувати злиття і поглинання як спосіб придбати за гроші час, який в іншому випадку довелося б витратити, намагаючись здолати конкурента в чесній боротьбі. Раніше основними ініціаторами злиттів і поглинань були компанії із США, тепер же японські та китайські фірми, реорганізуємо канали збуту, часто вдаються до цього способу розширення присутності на ринку та залучення кваліфікованих людських ресурсів. У перспективі це призведе до нового витка конкурентної боротьби.



Мрії про Схід і Захід



Ринковий потенціал країн Сходу, як найбільш населеного регіону планети з багатообіцяючими економічними перспективами, залучає американських і європейських виробників. Однією з найбільш затребуваних в Азії технологій можуть стати VRF-системи. Вони вже завоювали популярність у США, в результаті інтерес до цього сегменту ринку з боку виробників помітно виріс.



При цьому ринок популярних у всьому іншому світі побутових спліт-систем в США не перевищує 450 000 штук. Азіатські виробники, однак, не залишають надії на те, що і цей сегмент з часом продемонструє значне зростання.



Інтерес до R32



Питання переходу на нові холодоагенти все ще залишається відкритим. При цьому одним з найбільш ймовірних кандидатів для заміни відрізняються високим потенціалом глобального потепління (ПГП) Гідрофторвуглеці (ГФУ) є R32. По крайней мере, в сегменті побутового кліматичного обладнання. У листопаді 2012 року на Міжнародному е по новим холодоагентом і екологічно безпечним технологіям в м. Кобе (Kobe Symposium), що проходив в Японії, було представлено безліч доповідей, присвячених цій речовині. Міністерство економіки, торгівлі і промисловості Японії, співпрацюючи з виробниками, веде активну роботу по популяризації R32 в світі. Деякі японські компанії вже випустили на ринок моделі кондиціонерів, які використовують цей холодоагент.



У 2013 році свою оцінку безпеки нової речовини повинна дати група Інституту кондиціонування, опалення та холодильних систем (AHRI), що займається програмою по вивченню властивостей альтернативних холодоагентів з низьким ПГП, що стане поштовхом до розробки і прийняття відповідних стандартів та інших нормативних документів.



 

Немає коментарів:

Дописати коментар