15 вер. 2011 р.

Огляд ринку теплових насосів

тепловий насос повітря-водаЗгідно зі статистикою Європейської асоціації теплових насосів (EHPA) продажу теплових насосів в Європі (теплові насоси, що використовують теплоту грунту і теплоту води (GTHP / WSHP), теплові насоси «повітря-вода» та ін) досягли в 2011 році позначки понад 770000 одиниць, показавши лише незначний приріст порівняно з попереднім роком. В регіонах Європи, де спостерігаються широкі відкриті місцевості і відносно низькі температури, технологія використання теплоти геотермальних джерел застосовується широко, оскільки взимку температура під землею вище, ніж температура на поверхні. Для всієї Європи ринок теплових насосів, що використовують теплоту грунту, в 2011 році склав 108 500 агрегатів, що означає приріст 6,8% в порівнянні з попереднім роком.

У багатьох регіонах Європи холодний клімат і опалення будинків, і гаряче водопостачання складають більше 80% загального споживання енергії. Енергія, використовувана тільки на опалення, в чотири-п'ять разів перевищує кількість енергії, використовуваної на ті ж цілі в Японії.

На частку житлових будинків в Європейському Союзі припадає 12% всіх безпосередніх парникових викидів, пов'язаних з виробництвом та споживанням енергоресурсів, однак новий звіт Європейського Агентства з захисту навколишнього середовища (EEA) відносить 25% всіх викидати в ЄС газів, що викликають парниковий ефект, на рахунок житлових будинків. Звіт EEA пропонує новий метод, відповідно до якого викиди з енергетичних промисловостей перейдуть на частку побутового сектора та інших кінцевих користувачів, відповідальних за попит на електрику та опалення.

Аж до недавнього часу Європейський ринок теплових насосів «повітря-вода» був головним чином зосереджений у Франції; однак зараз інтерес до ринку теплових насосів збільшується, і ринки поступово починають рости в Німеччині, Великобританії і Східній Європі.

Північна Європа, споживаюча величезна кількість енергії на опалення, розглядається в якості головного потенційного ринку для систем з тепловими насосами, які замінять котли, що працюють на газі або рідкому паливі. Якщо теплові насоси будуть широко використовуватися по всій Європі, то в цьому регіоні значно знизяться викиди CO2.

ЄС розцінює теплові насоси в якості джерела відновлюваної енергії нарівні з сонячної та вітрової енергією. Внаслідок цього багато лідируючі країни, включаючи Францію, Швецію, Німеччину та Великобританію, ввели пільгові програми, щоб підтримати установку систем з тепловими насосами. Однак субсидії, запропоновані для теплових насосів, довелося згорнути внаслідок економічної рецесії, від якої Європа страждає впродовж вже декількох років. У 2011 році рецесія погіршилася зокрема в Греції, Іспанії та Італії, і індустрія теплових насосів пережила нічим не примітний рік.

Опалювальне обладнання з тепловим насосом конкурує з опалювальним устаткуванням, що працює на газі, а ринок теплових насосів побічно впливає на вартість сирої нафти. Наприклад, коли ціна на сиру нафту падає, газові водонагрівачі стають дешевшими в плані експлуатації, і це негативно впливає на ринок теплових насосів.

До тих пір, поки ринок теплових насосів стикається з перешкодами у вигляді скорочення субсидій на придбання обладнання і падіння цін на нафту, нормативні вимоги з енергоефективності є єдиним чинником, який зміг би в майбутньому підштовхнути зростання на європейському ринку теплових насосів. У січні 2011 року Європейська Комісія поставила мету - до 2020 року 20% кінцевого споживання енергії має здійснюватися від відновлюваних джерел енергії.

Інтерес, який викликають теплові насоси, можна було спостерігати на Європейському Самміті з теплових насосів, що пройшов у Нюрнберзі, Німеччина, 28-29 вересня 2011 року. У порівнянні з першим самітом з теплових насосів, що пройшов у 2009 році, другий привернув більшу кількість учасників з більшої кількості країн, представив більш широку програму і закінчився разючим успіхом.

Не тільки виробники теплових насосів в Азії, але і європейські виробники компресорів, виробники систем управління, а також виробники базових компонентів визнають потенціал ринку і підсилюють власні розробки продуктів, що працюють з тепловими насосами.

За прогнозами Європейський ринок теплових насосів збільшиться в 2012 році, в тому числі за рахунок зростання цього ринку у Великобританії, де була введена нова пільгова програма.

У Китаї багато органів місцевого управління успішно завершили пільгові програми, а індустрія насосів «повітря-вода» тепер включена в список енергозберігаючих галузей в національній урядової дванадцятий п'ятирічці. Згідно зі статистикою China Air Source Heat Pump Alliance (CHPA) в 2011 році китайський ринок насосів «повітря-вода» досяг 4,5 млрд. юанів (близько 706 млн. $ США), що означає зростання 28% в порівнянні з попереднім роком. Очікується, що в наступні п'ять років ринок досягне цифри в 20 млрд. юанів (3,14 млрд. $ США).

У Китаї теплові насоси «повітря-вода» часто використовуються як водонагрівачів комерційного застосування замість котлів, і цей ринок росте швидше, ніж навіть ринок кондиціонерів повітря. Більшість китайських виробників кондиціонерів прийшли з тепловим насосом «повітря-вода» і на ринок водонагрівачів. Такі виробники масово випускають водонагрівачі з тепловим насосом і утримують ціни так низько, що закордонним виробникам дуже важко змагатися з ними за вартістю. Недорогі зовнішні блоки теплових насосів «повітря-вода» також експортуються деяким європейським виробникам котлів.

Грунтуючись на даних, опублікованих світовими провідними інститутами вивчення ринку і Управлінням по інформації в галузі енергетики США та Департаментом по енергетиці, продажу геотермальних теплових насосів очікує стабільне зростання протягом наступних років, а поставки в США збільшилися з декількох блоків до 150000 одиниць в 2011 році.

У Японії землетрус, цунамі і подальша катастрофа на атомній електростанції в березні 2011 року спровокували триваючу донині нестачу електроенергії, яка негативно позначилася на ринку Eco Cute. Згідно з даними Японської Асоціації Холодильній і кондиціонерного Промисловості (JRAIA), в звітному 2011 році (закінчився в березні 2012) поставки водонагрівачів з тепловим насосом «повітря-вода» (Eco Cute) всередині країни були трохи менш 500000 одиниць, що порівняно з минулим роком менше на 12%.

Конкуренція і альянси між європейськими та азіатськими виробниками

Практично всі світові виробники кондиціонерів та водонагрівальних котлів вже представлені на європейському ринку теплових насосів «повітря-вода», і жоден новий виробник не приєднався до боротьби в 2011-2012 роках. Основні виробники сформували на ринку тісний олігополію, і частка ринку, на якій присутні невеликі і середні виробники, поступово звужується.

Виробників теплових насосів можна розділити на дві групи: виробники кондиціонерів і виробники котлів.

Більшість виробників кондиціонерів - це азіатські виробники кондиціонерів, і тільки кілька європейських фірм на ринку. Японські компанії, такі як Daikin і Mitsubishi Electric стали першими азіатськими виробниками, які прийшли на європейський ринок. Південнокорейські виробники, в основному LG і Samsung, розробили теплові насоси в дуже короткий проміжок часу, а китайські, включаючи Midea і Gree, лише злегка відстають від них.

Більшість азіатських виробників кондиціонерів реалізують теплові насоси «повітря-вода», які поєднують у собі кондиціонер зовнішньої установки з гідроблок внутрішньої установки та баки від місцевих виробників опалювального обладнання. Для того щоб збільшити продажі, ці виробники кондиціонерів також об'єдналися з місцевими виробниками опалювального обладнання, щоб продавати системи з тепловими насосами, використовуючи власні канали продажів кондиціонерів повітря. На додаток до цього вони також уклали договори з цими партнерами на післяпродажне обслуговування і навчили монтажників партнера, щоб зміцнити власні продажі, післяпродажне обслуговування і можливості технічної підтримки. За допомогою даної стратегії азіатські виробники кондиціонерів повітря зміцнюють свою базу для подальшого зростання на ринку теплових насосів.

Основні європейські виробники теплових насосів «повітря-вода»: Nibe, Stiebel Eltron, Dimplex, Aermec, Alpha-Inno Tec, AJ Tech, CIAT, Technibel, Atlantic, Airwell, Buderus (Bosch), Junkers (Bosch), Vaillant, Viessmann, Weishaupt, Wolf, Baxi, De Dietrich, Ferroli та Clivet.

Напрямок ринку теплових насосів «повітря-вода»

Конкуренція на європейському ринку теплових насосів «повітря-вода» в майбутньому буде тільки посилюватися, що означає, що індивідуалізація продукції стане ключем до успіху на ринку.

Останнім часом ринок вимагає від теплових насосів більш широкий діапазон температур нагнітання і більше різноманітних специфікацій, а також конкурентоспроможність з продуктами інших виробників. Останні розробки - теплові насоси «повітря-вода», здатні ефективно працювати в холодному кліматі. Виробники не можуть сподіватися на збільшення обсягу продажів, не диверсифікуючи лінійки своєї продукції, щоб задовольнити потреби різних ніш на ринку.

Японські компанії, включаючи Mitsubishi Electric і Daikin розробили теплові насоси для екстремально холодного клімату, здатні забезпечити тепло і подачу гарячої води навіть коли температура навколишнього повітря дуже низька. Такі системи з тепловими насосами гарантують високий рівень експлуатаційної ефективності при температурі -15 ° С, і безперебійну роботу при -25 ° С.

У регіонах з холодним кліматом, як, наприклад, у Північній Європі, де температура може впасти до -40 ° С, теплові насоси «повітря-вода» не можуть змагатися з котлами. Щоб врівноважити ситуацію виробники кондиціонерів і виробники котлів в терміновому порядку розробляють гібридні системи з тепловими насосами, які також задіює газовий котел, коли температура на вулиці занадто низька.

Так само була розроблена гібридна система гарячого водопостачання. Вбудовані системи з тепловими насосами, в яких також об'єднані такі функції як кондиціонування та водяне опалення, а також гібридні системи з тепловим насосом в парі з іншими енергетичними технологіями, теж затребувані. Системи з тепловими насосами «повітря-вода» «все-в-одному» пропонують опалення круглий рік, охолодження та подачу побутової гарячої води.

Дві ринкові тенденції, від яких очікується певне зростання - це більш компактні теплові насоси для побутового застосування і теплові насоси великої потужності для комерційного використання. Оскільки в даний час регулюючі документи з енергетики спрямовані на ефективність цілої будівлі, будинки, які будують в Європі останнім часом, характеризуються покращеною ізоляцією. Якщо ефективність теплоізоляції будинку покращиться, теплові насоси «повітря-вода» з меншою потужністю, які виробляють гарячу воду невисокої температури, зможуть так само використовуватися для системи радіаторного опалення і системи теплої підлоги. Якщо якість теплоізоляції нових будівель буде вдосконалюватися, то попит на малогабаритні теплові насоси збільшиться. Для того щоб задовольнити цю потребу все більше виробників знижують виробничу потужність меншого типорозміру своєї продукції до 5кВт і додають все більше компактних моделей. Тим часом все більша кількість великогабаритних теплових насосів «повітря-вода» встановлюється на середніх комерційних об'єктах, включаючи апартаменти, готелі та об'єкти соціальної сфери, щоб забезпечити опалення і постачання гарячої води.

В даний час теплові насоси для забезпечення гарячою водою в більшості випадків являють собою моделі з фіксованою частотою, проте відсоток інверторних моделей на ринку буде неухильно зростати на ринку.

Тенденції в області холодоагентів

Холодоагент R410A, як і раніше є основним на європейському ринку для теплових насосів «повітря-вода». R407C також використовується в невеликих кількостях в комерційному сегменті. У теплових насосах для промислових цілей в якості холодоагенту часто застосовують CO2 і аміак. Європейські виробники котлів також розробляють водонагрівач з тепловим насосом, який працює на пропані.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар