19 серп. 2012 р.

Європейська боргова криза вражає кліматичні ринки

Триваючий фінансовий хаос в Європі все виразніше відображає нотки розбрату по всій кондиціонерної промисловості, в той час як найбільш постраждалою стороною виявився ринкове зростання. Загальна заклопотаність можливим повторним просіданням Європейського кондиціонерного ринку в 2012 році до рівня 2009 року не тільки не спадає, а навпаки зростає.

Глобальна кліматична галузь з нетерпінням чекала черговий Виставки Китайського Імпорту та Експорту, Canton Fair, що відбулася в середині жовтня в Південно-китайському місті Guangzhou. Крім іншої електронної та електричної продукції, системи кондиціонування повітря експонувалися протягом першої стадії виставки. З прицілом на експорт, більшість місцевих кондиціонерних виробників продемонстрували свої останні розробки в спробі збільшити експортні продажі кондиціонерів наступної весни. Осіннє шоу Canton Fair грає настільки важливу роль для експортерів, що кількість отриманих тут зарубіжних замовлень може істотно вплинути на річні показники збуту компаній. Однак у цьому році число відвідувачів з Європи - як втім, і кількість розміщених ними замовлень - поменшало. Загальна сума експортних транзакцій по електроустаткуванню, призначеному для Європи, включаючи кондиціонери повітря, знизилося на 21.3%, в той час як той же показник для Сполучених Штатів впав на 33.1%. Іншими словами, фінансова криза в Європі уповільнює зростання експорту кондиціонерів повітря. Фахівці ринку прогнозують загострення впливу цієї негативної тенденції наступної весни.

Європейська боргова криза вражає кліматичні ринки

Практично всі міжнародні кондиціонерні виробники мають операційні бази в Китаї, як втім, і їхні філії. Китайська продукція становить зараз 80% глобального кондиціонерного ринку. Згідно зі статистикою 2010 року, кондиціонерні виробничі потужності в Китаї були рівномірно розподілені між виробництвом для внутрішнього ринку і зарубіжного. За останніми даними митної служби китайського уряду, загальна кількість кондиціонерів, експортованих в серпні і вересні з виробничих баз в Китаї, зменшилося, тобто, експортні показники - в порівнянні з попереднім роком - склали 2.3 млн. систем, на 17% менше, і 1.7 млн. систем, на 23% менше відповідно. Західна Європа імпортувала в серпні і вересні, відповідно, 130,000 кондиціонерів, на 33.9% менше порівняно з аналогічним показником попереднього року, і 86,000 кондиціонерів - 8.2%-е зниження за той же період.

Зростання китайського експорту почав знижуватися, в основному, унаслідок боргової кризи в Європі. Негативні експортні показники серпня та вересня обумовлені також і вельми повільним пожвавленням економічної кон'юнктури у Сполучених Штатах Америки. Оскільки Європейський кондиціонерний ринок також і в 2012 році буде відчутно схильний кризовим явищам, ринковий показник може просісти нижче позначки 2009 року. Іспанія, Греція та Італія були помітно приголомшені фінансової рецесією, що в свою чергу зробило негативний вплив на споживчі можливості населення. Справжній попит істотно впав. Несезон погода укупі з невизначеними економічними перспективами в деяких країнах знижує попит на побутові кондиціонери повітря (RAC). Запаси обладнання на дистриб'юторських складах збільшуються. Крім того, тривала рецесія і економічна «туманність» гальмують інвестиційні проекти, що приводить до серйозного провисання попиту на комерційні кліматичні системи.

Зростаюча заклопотаність Європейським борговою кризою і невизначеність у відношенні прийняття ефективного пакету антикризових заходів кидають досить довгу тінь на Європейський кондиціонерний ринок. Європа є одним з ключових експортних пунктів призначення для азіатських виробників. Європейський ринок настільки життєво важливий для японських компаній, що може навіть вважатися їх «рятівним колом». Прочнейшие брендові позиції, створювані десятиліттями на континенті японськими виробниками, забезпечили їм незаперечну перевагу перед конкурентами в кліматичній галузі, однак шкутильгає Європейська економіка може потягти за собою і виробничий сектор. Для Японії, подібна перспектива відбилася б не тільки на прямих продажах в Європу, але також і на виробництві і продажах по всьому азіатському регіоні, тобто часу для відпочинку у виробників просто немає.

Між тим, очевидні різкі коливання у валютних операціях при слабких доларі США та Євро, що помітно контрастує з історично сильною Йеной. Згідно зі статистикою Організації Японської Зовнішньої Торгівлі (JETRO), три з чотирьох компаній очікують погіршення бізнес-показників своїх зарубіжних департаментів, включаючи експорт, унаслідок сильної Єни. Один з японських виробників: «Курс обміну до долара США в 70-і роки був аномальним - як для загального стану речей в країні. Але якщо б цей курс був актуальним в 90-ті роки, ми знайшли б спосіб обійти труднощі ».

На відміну від спаду в Європі, азіатські ринки демонструють гідні результати. За даними статистики, опублікованими Японською Асоціацією Холодильній і кондиціонерного Промисловості (JRAIA), в період з січня по вересень 2011 року, внутрішні відвантаження побутових кондиціонерів повітря (RAC) в Японії злегка перевищили 7 млн. систем, приблизно на 6% більше аналогічного періоду попереднього року . Відвантаження напівпромислових кондиціонерів (PAC) зросли на 15% порівняно з минулим роком і досягли позначки 600,000 систем. Японський ринок скористався попитом, викликаним необхідністю відновлення після руйнівного землетрусу на початку цього року. Крім того, супроводжуваний високим економічним зростанням, внутрішній китайський ринок збільшився приблизно на 20% в порівнянні з тим же періодом минулого року. Південно-східна Азія відзначилася солідними економічними показниками і стала свідком стійкого розширення свого кондиціонерного ринку.

Японські виробники витягли корисний урок з весняного катастрофічного землетрусу в країні, а також повені в Таїланді. Плануючи стратегію на майбутнє - крім перегляду структури своїх мереж виробничих баз і реорганізації каналів поставок з метою розосередження ризику - багато великих компаній також переглядають свій закордонний бізнес, причому інтерес до передислокації частини своїх операційних ресурсів у В'єтнам поступово набирає силу.

З початку жовтня, китайський юань стабільно набирає вагу по відношенню до долара США. Лише протягом кількох днів у перших числах листопада, Юань виріс приблизно на 3%, з 6.37 до 6.35 за долар, що ще більше посилює напруженість на експортному кліматичному ринку, де нерви і без того натягнуті майже до межі. Китайські виробники стоять перед серйозними проблемами собівартості по причині окрепшего Юаня і збільшуються трудовитрат. Деякі великі компанії приймають в цьому зв'язку екстрені заходи, такі як переклад своїх виробничих потужностей за кордон, а також установку кондиціонерних технологічних ліній на своїх заводах по виготовленню побутової техніки та іншого електрообладнання.

Європейська «економічна реабілітація» затягується через нездатність країн-членів Європейського Союзу оперативно прийти до угоди по фінансовій кризі, прийнятного для всіх сторін. На кілька більш оптимістичній ноті, російське уряд анонсував свій прогноз економічного зростання в 2011 році, рівного 4.1%. Міцний економічне зростання також відзначено на ринках Центральної і Східної Європи, несуттєво постраждалих поки що від кризи Єврозони. Таким чином, здоровий попит прогнозується для Росії, Туреччини і країн Центральної та Східної Європи. У перспективі, такі ринки як Індія, Бразилія і Південно-східна Азія продовжать реалізацію свого колосального потенціалу. І поки виробники очікують відчутного зрушення в бік економічного зцілення, одним з ключових напрямів глобального кліматичного бізнесу обіцяє стати ідентифікація і задоволення попиту на заміну обладнання енергозберігаючими кондиціонерного рішеннями в розвинених країнах, а також створення нового попиту в країнах, що розвиваються.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар